Kompresory
Na zobrazenie ponúk vo vašom okolí potrebujeme mať prístup k polohe. Povoľte prosím túto funkciu vo vašom zariadení.
Prvý prototyp moderných kompresorov skonštruoval v roku 1776 John Wilkinson. Kompresory primárne slúžia na nahustenie pneumatík u automobilov a motocyklov, ale pomôžu vám napríklad aj pri nafukovaní vybavenia na záhrade. Prezradíme vám rozdiely medzi jednotlivými typmi kompresorov. Pozrite sa na našu aktuálnu ponuku.
Olejový kompresor
Vnútri kompresorov nájdete malú nádrž s olejom, ktorý maže súčiastky. Olejové kompresory sa používajú najmä tam, kde nevadí občasné zmiešanie trochy oleja s okolitým vzduchom, napríklad v autodielňach. Výhodami sú dlhá životnosť, vysoký výkon a prietok. Nevýhodou je nutná častejšia údržba.
Bezolejový kompresor
Kompresory majú špeciálne klzné materiály, a preto nepotrebujú olejovú nádrž. Používajú sa najmä ako núdzový kompresor do auta a na výčap piva, nástreky airbrush technikou a bežné dofukovanie vybavenia. Výhodami sú menšie, kompaktné rozmery a jednoduchá údržba. Nevýhodou je kratšia životnosť.
Skrutkový kompresor
Skrutkové kompresory používajú mechanizmus s kladným rotačným posunom. Tieto kompresory sú typom plynového kompresora. Nie sú určené pre prerušovaný chod výroby. Výhodami sú nízka hlučnosť, dlhá životnosť a rovnomerné, efektívnejšie stlačenie.
Piestový kompresor
Piestové kompresory slúžia na stlačenie plynov a pár. Chod kompresora zaisťuje vratný pohyb piestu. Používajú sa najmä v domácich dielňach a menších prevádzkach, kde nie je nutná trvalá dodávka stlačeného vzduchu.
Kompresor do auta
Prenosné kompresory do auta môžu byť napájané aj pomocou batérie z automobilu. Vzduchové kompresory dokážu nahustiť pneumatiky automobilov, dodávok a motocyklov. Na boku kompresora môže byť umiestnené LED svietidlo pre jednoduchšiu manipuláciu v tme.